Next |
Burvju katls
Ēriks Stīvens Reimonds
(Eric Steven Raymond,The Magic Cauldron)
Anotācija
Saturs
- Kā burvestība
- Dīvaiņi, kas dāvina dāvanas
- Ražošanas maldi
- "Informācija vēlas būt brīva" mīts
- Ačgārnās ganības
- Slēgtā koda iemesli
- Lietošanas vērtības finansēšanas modeļi
- Kāpēc pārdošanas vērtība ir problemātiska
- Netiešie pārdošanas vērtības modeļi
- Kad būt atvērtam, un kad slēgtam
- Atvērtais kods kā stratēģisks ierocis
- Atvērtais kods un stratēģiskā biznesa riski
- Atvērtā koda biznesa ekoloģija
- Veiksmīgā kopēšana
- Atvērtā izpēte un izstrāde, un patronāžas atkalatklāšana
- Nokļūšana no šejienes uz turieni
- Nobeigums: Dzīve pēc revolūcijas
- Pēcvārds: Kāpēc ar dziņa slēgšanu piegādātājs zaudē naudu
- Piezīmes
- Literatūra
- Pateicības
Kā burvestība
Velsiešu teikā dievietei Keridvenai (Ceridwen) bija katls, kas brīnumainā veidā radīja spēcinošu barību. Tas darbojās ar burvju vārdiem, ko zināja tikai dieviete. Bukminsters Fullers (Buckminster Fuller) modernajā zinātnē ieviesa jēdzienu "efemerizācija" (ephemeralization) — tehnoloģijai kļūstot arvien efektīvākai un lētākai, agrāk izmantotie fiziskie resursi tiek aizvietoti ar informāciju. Artūrs Klārks (Arthur C. Clarke) to apkopoja novērojumā, ka:
Daudziem atvērtā koda kopienas veiksme šķiet kā maģija. Augstas kvalitātes programmatūra materializējas "par brīvu". Tas izskatās jauki līdz turpinās, bet nešķiet ilgtspējīgi reālā konkurences un nepietiekamu resursu pasaulē. Kur ir āķis? Vai Keridvenas katls ir tikai velnišķīgs triks? Un ja nav, kā efemeralizācija strādā šajā kontekstā — kādus vārdus dieviete saka?
Next |
Created by Administrator on 2008-11-23 02:42
Last modified by Administrator on 2021-04-13 14:29