Prev | Next |
Atvērtais kods kā stratēģisks ierocis
Dažkārt atvērtais kods varbūt efektīvs ne tikai kā tirgus palielināšanas veids, bet arī kā stratēģisks manevrs pret konkurentiem. Būtu auglīgi pārvērtēt atvērtā koda biznesa taktiku no šāda skatu punkta — ne kā ienākumu ģeneratoru, bet kā tirgus iekarošanas un pārdalīšanas veidu.
Izmaksu sadalīšana kā konkurences ierocis
Agrāk mēs apskatījām, kā Apache labākas un lētākas infrastruktūras izveidei izmantoja izmaksu sadalīšanu atvērtā koda projektā. Programmatūras un sistēmu piegādātājiem, kas konkurē ar Microsoft IIS serveri, Apache projekts ir arī konkurences ierocis. Jebkuram vienam tīmekļa servera piegādātājam būtu sarežģīti, iespējams neiespējami, pilnībā pārspēt Microsoft priekšrocību bruņas un darbstaciju tirgus monopola spēku. Bet Apache projekts ļauj sadarboties daudziem dalībniekiem un piedāvāt par IIS tehniski pārāku tīmekļa serveri par daudz zemāku cenu un ļauj pārvilināt klientus no lielākās tirgus daļas. Tas uzlabo tirgus pozīcijas un izstrādes izmaksas citiem pievienotās vērtības elektroniskās komercijas produktiem (piemēram, IBM WebSphere).
To var vispārināt. Atvērta kopīga infrastruktūra dalībniekiem dod konkurences priekšrocības. Viena ir zemākas pārdodama produkta vai pakalpojuma izstrādes izmaksas uz dalībnieku. Otra ir tirgus drošums, kas neļauj klientiem iekrist ar pamestu tehnoloģiju, kā var notikt gadījumā, ja vienīgais piegādātājs maina savu stratēģiju vai taktiku.
Konkurences atjaunošana
Kad 1980. gadu beigās DEC uzsāka atvērtā koda X logu sistēmas finansēšanu, viņu tiešais mērķis bija "atjaunot konkurenci". Tajā laikā spēlē bija vairākas konkurējošas Unix grafiskās vides alternatīvas, bet vadošā bija Sun Microsystems NeWS sistēma. DEC stratēģi paredzēja (droši vien pareizi), ka, ja Sun varēs ieviest slēgtu grafikas standartu, tie iegūs atslēgu Unix darbstaciju tirgus iekarošanai. Finansējot X, piedāvājot savu inženierus un ļaujot daudziem mazākiem piegādātājiem ieviest X kā de-facto standartu, DEC spēja neitralizēt Sun un citu konkurentu priekšrocības, kas bija ieguvuši daudz lielāku izstrādes pieredzi. Tas pārvietoja darbstaciju konkurences centru uz aparatūru, kur DEC vēsturiski bija spēcīgās pozīcijās.
Arī šo var vispārināt. Atvērtais kods ir pievilcīgs gudriem klientiem, un ļauj apvienot pietiekami lielu potenciālu, ko nebūtu iespējams finansēt un uzturēt vienam pašam. Īstajā brīdi uzsākts atvērtā koda projekts strādā labāk, kā tikai veiksmīga konkurence pret slēgtā koda alternatīvām; tas patiesībā neļauj tiem iegūt paātrinājumu tirgū, atjaunojot konkurenci, un pārnes to no vietas kur iniciējošā kompānija bija vāja uz vietu, kur tā ir stipra.
Dīķa audzēšana
Red Hat Software finansēja RPM pakotņu sistēmas izstrādi, lai Linux pasaulē ieviestu standarta bināro pakotņu uzstādītāju. To darot, viņi uzskatīja, ka tāds standartizēts un ērts uzstādītājs, palielinās potenciālo klientu loku, kas nākotnes ieņēmumos bus daudz vērtīgāk, kā izstrādē ieguldītie līdzekļu un tas, ka arī konkurentiem būs iespēja to izmantot.
Dažkārt prātīgākais veids, kā kļūt par lielāko vardi ir nodrošināt, ka dīķis aug ātrāk. Tieši tas ir ekonomiskais faktors, kāpēc tehnoloģiju firmas piedalās publisko standartu izstrādē — un ir svarīgi skatīties uz atvērtā koda programmatūru kā uz izpildāmu publisko standartu. Bez tam, esot pirmajam tirgus veidotājam, šī stratēģija var būt kā tiešs konkurences ierocis, ko izmanto mazākas kompānijas, lai kompensētu daudz lielāku kompāniju masu un tirgus spēku, kas ir ārpus standarta bāzētās apvienības. Red Hat gadījumā acīmredzams un zināms liels konkurents ir Microsoft; RPM standartizācija vairumam Linux distributīvu būtiski samazināja Microsoft priekšrocības, ko tam deva Windows sistēmu uzturēšanas vienkāršība.
Žņaugu novēršana
Augstāk skaidrojot zaudējumu līdera/tirgus veidotāja biznesa modeli, es aprakstīju kā Netscape atverot Mozilla tīmekļa pārlūka kodu, (veiksmīgi) manevrēja, lai novērstu Microsoft iespēju noslēgt HTML valodas un HTTP protokolu.
Parasti kādā noteiktā tehnoloģijā daudz svarīgāk par to, lai jūs paši kontrolētu šo tehnoloģiju, ir neļaut, ka konkurenti jūs nožņaudz. Atverot kodu, jūs būtiski palielināt jūsu koalīcijas potenciālos izmērus.
Prev | Next |