Prev
2.2. Kā pamatot darba devējam savu izvēli strādāt tāldarbu?
Next
3. Darba devējs/vadītājs un tāldarbs

2.3. Kā izveidot sev efektīvu stratēģiju tāldarba veikšanai

Jūs esat kļuvis par tāldarba veicēju. Nodaļā uzzināsiet, kā un ko tagad darīt, lai darbs tiešām būtu produktīvs.

2.3.1. Nosakiet sev dienas kārtību

Sākotnēji ievērojiet tādu pašu dienas kārtību kā birojā. Koriģējiet dienas kārtību atbilstoši savām vajadzībām. Vienmēr informējiet kolēģus par savu dienas kārtību.

Ja jums ir noteikta dienas kārtība, tad tas ir lieliski. Ja nē, tad Jums ir jāizdomā, kad sāksiet savu darba dienu un kad beigsiet strādāt.

Ievērojiet birojā pieņemto dienas kārtību!

Viena no rekomendācijām ir ievērot to pašu dienas kārtību kā birojā: sākt darbu, pusdienot, beigt darba dienu tajā pašā laikā, kad birojā. Šāda kārtība palīdzēs izvairīties no sliktiem ieradumiem – kā pārāk gara darba diena vai darbs vēlu vakaros.

Arī tad, ja darba dienas kārtība saskanēs ar kārtību birojā, Jūs varēsiet izbaudīt dažādas tāldarba priekšrocības: izmantot laiku, ko iepriekš pavadījāt ceļā uz biroju kaut kam interesantākam, darba pārtraukumos – iziet svaigā gaisā vai būt kopā ar ģimeni. Pusdienot sev tīkamā veidā ar ģimeni vai draugiem.

Koriģējiet dienas kārtību!

Pēc dažām nedēļām, kad būsiet pieradis pie tāldarba kārtības, Jūs varēsiet ieviest nelielas korekcijas dienas kārtībā. Piemēram, saskaņojot ar kolēģiem, sākt darbu ātrāk, izmantot garākus pārtraukumus, vai strādāt vēlāk vakaros.

Lai gan tiek rekomendēts strādāt darba kabinetā, ievērot noteiktu darba kārtību, tomēr ne vienmēr cilvēki to ir ievērojuši. Der ieklausīties sevī un izlemt, kāda darba stratēģija ir Jums piemērotākā.

Dažas interesantas darba metodes slaveniem cilvēkiem :

Taldarbs_html_4adc7b83.jpg

Vienmēr informējiet kolēģus par savu dienas kārtību!

Informējiet kolēģus, kā viņi var ar Jums sazināties biroja darba laikā, ja Jūs strādāsiet ārpus tā.

2.3.2. Ierobežojiet saskarsmi ar draugiem un ģimeni

Paskaidrojiet ģimenei un draugiem, ka strādājat mājās!

Iespējams, ka Jūsu ģimenei un draugiem šķiet, ka tāldarbs nav darbs, bet papildus brīva diena mājās. Ja saņemat zvanus no draugiem un ģimenes locekļiem, tad jāizstāsta, ka šobrīd ir Jūsu darba laiks un vadība nepieļauj darba laikā garas privātas sarunas. Jānorāda draugiem un ģimenei, kad Jūs varēsiet runāt un pievērst viņiem uzmanību.

2.3.3. Sekojiet līdzi paveiktajam

Uzskaitiet paveikto, izvairieties no laika zagļiem, informējiet vadību par paveikto.

Visticamāk, ka jau pirms tāldarba uzsākšanas esat ar vadību vienojies, kā uzskaitīsiet paveikto un nostrādāto laiku. Tomēr pirmajās tāldarba dienās ir vērts papildus uzmanību veltīt, cik daudz un ko Jūs varat paveikt, strādājot attālināti. Atcerieties, ka Jūsu vadība tieši sākumā var pastiprināti interesēties par Jūsu sasniegumiem tāldarbā. Turiet sev tuvumā papīra lapu un pierakstiet, ko esat paspējis padarīt dienas laikā. Norādiet, cikos esat kādu uzdevumu sācis un cikos pabeidzis, to pildīt. Vēlāk šīs piezīmes noderēs, lai atskaitītos darba devējam par paveikto.

Izvairieties no laika zagļiem!

Izvairieties no laika zagļiem – neplānotām, bet patīkamām sarunām ar kaimiņiem, draugiem, pārāk ilgu dienas ziņu lasīšanu portālā utml. Pieradiniet sevi domāt: šī ir mana darba diena un varu īsu veltīt sarunai. Nevis, kad atskan zvans pie durvīm, domāt - cerams, ka tas būs kaimiņš – varēsim kādu laiciņu jauki parunāt.

Informējiet vadību par paveikto!

Pirmajās nedēļās ir vērts arī papildus formālajām atskaitēm informēt savu vadību par paveikto, piezvanot vai e-pastā izstāstot kādus uzdevumus esat paveicis, piem., noslēgtie līgumi ar klientiem, sagatavotie pārskati utml.

2.3.4. Atcerieties: mājas birojs nav cietums

Nenorobežojieties no cilvēkiem. Uzaiciniet ciemos pie sevis. Strādājiet publiskās vietās.

Neieslīgstiet otrā galējībā, nenorobežojieties no cilvēkiem. Mājas birojs nav cietums. Ja vienīgais cilvēks, ko satiekat dienas laikā ir pastnieks vai sētnieks, tad pārdomājiet, vai tomēr nav jāieplāno kāda tikšanās ar draugiem, tuviniekiem.

Uzaiciniet ciemos pie sevis!

Ja taupiet naudu un nevēlaties papildus izdevumus par ceļu, tad aiciniet ciemos pie sevis.

Strādājiet publiskās vietās!

Ja Jums ir portatīvais dators, varat kādu dienu pastrādāt, atrodoties bibliotēkā vai kafejnīca ar WiFi pieslēgumu. Iespējams, ka satiksiet tur vēl citus tāldarbiniekus, kas dzīvo Jūsu apkārtnē.

2.3.5. Uzturiet kontaktus ar kolēģiem

Plānojiet tikšanās ar kolēģiem. E-pastu aizstājiet ar telefona sarunu. Aprunājieties ar vadītāju. Apmeklējiet profesionālos pasākumus.

Kad Jūs esat birojā, kopā ar kolēģiem, ir vienkārši kaut ko pajautāt, savstarpēji aprunāties – saskarsme ar kolēģiem notiek it kā pati no sevis. Strādājot attālināti, Jums var rasties sajūta, ka starp Jums un kolēģiem ir izveidojusies informācijas barjera. Jūs vairs neziniet, kas notiek birojā. Tāpēc strādājot attālināti, Jums pašam ir jāplāno tikšanās ar kolēģiem. Tās var būt kopīgas pusdienas, kopīgi apmeklēti neformālie pasākumi, dalība sporta aktivitātēs utml.

E-pastu aizstājiet ar telefona sarunu!

E-pasta vietā izvēlieties telefona sarunu, tā arī var labāk veidot attiecības ar kolēģiem. Sarunājoties Jūs labāk varat pārspriest tematus, kas ir saistīti ar uzņēmuma sociālo dzīvi, dažādiem ārpusdarba pasākumiem. Sarunās labāk nekā e-pastā varat sajust kolēgu noskaņojumu.

Aprunājieties ar vadītāju!

Apmeklējiet uzņēmuma ārpusdarba pasākumus, kā dažādus svētkus, sporta spēles utml. Ja joprojām, šķiet, ka esat aizmirsts (Jūs neinformē par uzņēmuma sociālajiem pasākumiem utml.), tas pārrunājiet to ar savu vadītāju.

Apmeklējiet profesionālos pasākumus!

Tomēr atcerieties, ka galvenais ir, lai būtu pietiekami labi kontakti ar kolēģiem profesionālo aktivitāšu veikšanai. Apmeklējiet profesionālo asociāciju pasākumus, papildiniet savas zināšanas tālākizglītības kursos, apmācību semināros. Esiet aktīvs profesionālo kompetenču pilnveidē.

2.3.6. Nogaidiet, kad esat dusmīgs

Pārlasiet, nosūtot, nogaidiet, saņemot ziņas. Apgūstiet e-pasta etiķeti.

Strādājot attālināti, Jūs bieži izmantosiet e-pastu saziņai ar kolēģiem un klientiem. Tas ir ļoti ērti, tomēr arī bīstami. Ja rakstāt kādu īpaši svarīgu ziņu, pārlasiet to vismaz 2 reizes ar pusstundas pārtraukumu.

Nesteidzieties atbildēt!

Ja saņemat kādu uzbrūkošu, Jūs aizvainojošu e-pastu, nesteidzieties ar atbildi. Pārlasiet vēlreiz. Neiedomājaties ļaunāko.

Apgūstiet tīkla etiķeti!

Daudzi cilvēki nepārzina e-pasta etiķeti. Tā vietā, lai atbildētu tādā pašā tonī, piezvaniet, sarunājiet tikšanos, kad nākamreiz būsiet birojā.

Papildus informācija par tīkla etiķeti:

2.3.7. Analizējiet sevi tāldarbā

Pārskatiet regulāri savus rezultātus tāldarbā! Ko darīt, ja neesat apmierināts ar sasniegto?

Pārskatiet regulāri savus rezultātus tāldarbā!

Dažas nedēļas pēc tam, kad būsiet strādājis tāldarbu, pārdomājiet, vai esat ieguvis to, ko gaidījāt? Vai viss notiek, kā bijāt iecerējis? Kādi ir jūsu sasniegumi? Vai spējat saplānot darba dienu? Vai spējat izdarīt ieplānoto? Vai komunikācija ar kolēģiem ir apmierinoša? Vai spējat uzturēt kontaktus ar vadītāju?

Ko darīt, ja neesat apmierināts ar sasniegto?

Ja tomēr, kaut kas neatbilst tam kā bijāt iedomājies, tad nosakiet sev konkrētus soļus, kā sasniegt plānoto.

2.3.8. Papildu resursi

  • Work From Home Handbook: Flex Your Time, Improve Your Life (USA TODAY/Nolo Series) by Diana Fitzpatrick, Stephen Fishman.

Prev
2.2. Kā pamatot darba devējam savu izvēli strādāt tāldarbu?
Next
3. Darba devējs/vadītājs un tāldarbs

Created by Valdis Vītoliņš on 2012-04-21 06:06
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2016-04-02 14:12
 
Xwiki Powered
Creative Commons Attribution 3.0 Unported License