Bim, bam, bing!
Nāk prātā dziesmiņa "Как назавёш корабль, так он и поплывёт"1 filmā par kapteiņa Gudrimeļa piedzīvojumiem, kura jahta "Победа" kļuva par "Беда".
Microsoft savu jauno meklēšanas dzinēju, kam izstrādes laika koda nosaukums bija Kumo, ir nosaucis par Bing. Asociācija ar tādu "intelektuālu" spēli kā bingo ir nepareiza. "Bing" esot atvasinājums no lifta skaņas, kad tas sasniedzis vajadzīgo stāvu.
Šis ir viens no retajiem Microsoft produktiem, kura izstrāde un ieviešana ir izdevusies "pirms plāna", t.i. serviss kļuvis publiski pieejams ātrāk, kā savā laikā augsta līmeņa menedžeri tika solījuši. Ļoti iespējams, ka tā noticis tāpēc, ka Microsoft pamanīja, ka ažiotāžā ap WolframAlpha zināšanu bāzi Microsoft trūkst savu jaunumu, ar ko piedalīties "mēs arī" spēlē.
Projekta vadītājs Stefans Veits (Stefan Weitz) norādījis, ka dzinējs veidots, vadoties no principa, ka mūsdienu tīmekļa lietotāji meklēšanas dzinējus izmanto, nevis lai atrastu tīmekļa lapas, bet gan, lai rastu atbildes uz jautājumiem. Tāpēc viņš vēlētos to saukt nevis par meklēšanas, bet gan par "lēmumu dzinēju". Ideja tik tiešām ir pareiza, bet kā ir ar realitāti?
Atverot meklētāja pirmo lapu, pirmo iespaidu sabojā pogas nosaukums tikai no Latvija, bez s vārda beigās. Meklēšanas kritēriju ievades lauks un kontroles elementu fonā (šodien) ir dabas skats. Attēls, līdzīgi kā Google, attēlošot arī dienas aktualitātes. Google gadījumā, uzklikšķinot uz mainītā logo, var uzzināt, par kādu tēmu tas ir, bet Bing par šodienas attēlu neuzzināju neko vairāk, kā to, ka autortiesības piederot Preeti Krishna. Nezinu, ko Microsoft ir izsecinājis par tīmekļa lietotājiem, bet man tas neliekas pluss. Var jau būt, ka tie, kas auto izvēlas pēc krāsas, meklēšanas dzinējus izvēlas pēc bildes...
Ievadot dažus no man zināmiem meklēšanas vārdiem, rezultāti ir līdzīgi ar Google. Atšķirības parādās rezultātu "garajā astē", un man šķiet ka Google rezultātu aste ir atbalstošāka par Bing.
Meklētājā ir saite Drošā meklēšana. To izvēloties var uzstādīt informācijas filtrēšanas līmeni vietnēm ar seksuāla rakstura informāciju. Doma it kā nav slikta, tomēr šaubas izraisa gan ideja pēc būtības, gan tās tehniskais risinājums:
- Robeža starp filtrēšanu un nefiltrēšanu ir skaidra un acīmredzama, bet robeža starp paša izvēlētu "labo filtrēšanu" un cita uzspiestu kontroli ir neredzama. Tāpēc jebkurš risinājums, kas dod pamatu uzspiestai centralizētai filtrēšanai ir pirmais labais nodoms ceļā uz elli.
- Ja 3-gadīgs bērns, klikšķinot uz tīmekļa attēliem, var nopirkt ekskavatoru, tad tik pat mierīgi tas var arī atslēgt Bing filtru.
No vikipēdijas uzzināju, ka paplašinot URLi ar ../health ../images ../maps ../shopping var izvēlēties specializētu meklēšanu par norādīto apgabalu. Tomēr, iegūt līdzīgu informāciju kā aprakstīts Hands On With Microsoft’s New Search Engine... es nespēju. Šķiet, ka kārtējo reizi Latvijā nav pieejams tas pats, kas citur pasaulē.
Nedaudz traucē tas, ka hipersaites Konfidencialitāte, Juridiskā informācija, Palīdzība, Atsauksmes katra aizved uz citu domēnu.
Kopumā ņemot, nav paredzams, ka Bing varētu izkonkurēt Google. Tomēr tīmekļa meklēšanā Microsoft, atšķirībā no citu pakalpojumu izstrādes, ir spiests darboties konkurences apstākļos un cenšas uzturēt sevi formā. Bing jaunās iespējas varētu iepatikties Windows Live meklētāja faniem, kas rada ~15% no kopējās meklējumu plūsmas. Un varbūt tas būts arī kāds kniebiens Google, lai tas nedus uz gandrīz monopolista lauriem.
Citi apskati un iespaidi tīmeklī: bing search engine reviews.
- ^ Kā kuģi nosauksi, tā tas peldēs.
Created by Valdis Vītoliņš on 2009-06-02 05:37
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2021-04-13 14:26