FLL robotu spēles noteikumi

LegoLogo.png

Saturs

Filozofija

1. Elegants profesionālisms — jūs esat "eleganti profesionāļi".

  • Jūs sparīgi cīnaties ar PROBLĒMĀM, bet pret CILVĒKIEM jūs izturaties ar cieņu un
    laipnību — gan pret savas, gan pret citu komandu biedriem.
  • Jūs balstāties uz citu cilvēku idejām, nevis pretojieties vai apkarojat tās.

2. Interpretācija — robota spēles teksts nozīme precīzi to, kas tajā rakstīts.

  • Neveidojiet savus pieņēmumus, balstoties uz iespējamām reālās dzīves situācijām.
  • Ja detaļas nav minētas, tad tām nav nozīmes.
  • Nav slēptu prasību vai ierobežojumu. Ja jūs esat izlasījuši visu, tad jūs zināt visu.
    PIEMĒRI:
    • Ja uzdevumā robotam ir "jābūt uz kāpnēm", tas nenozīmē, ka robotam ir jākāpj pa kāpnēm lai tiktu uz tām.
    • Ja uz paklāja ir uzzīmēta upe, bet noteikumos par to nav teikts, to var droši šķērsot.
    • Ja uzdevumā ir teikts, ka "krūzei jābūt uz galda", tā var būt arī augšpēdus.
    • Ja robotam ir jāzimanto robota roka tvertnes iztukšošanai, tas tiek skaidri norādīts. Ja tas nav norādīts, tvertni var iztukšot jebkādā veidā.
    • Ja robotam tik tiešām "ir jāizmanto robota roka, lai iztukšotu tvertni", ir vienalga, vai robots satver priekšmetus, vai arī apgriež tvertni otrādi, lai tos izbērtu no tvertnes.
    • Mēs vedinām jūs domāt tieši šādā veidā — precīzi izlasiet noteikumus un prasības, un tad nosakiet, ko jūs varat darīt PILNĪGI BRĪVI

3. Ja ir šaubas, jūs iegūstat — šaubīgos gadījumos jūs varat vinnēt punktu, piemēram:

  • nav pareizi novietots vai sagatavots modelis,
  • rezultātu nosaka sekundes noapaļošana vai pārāk tieva laukuma līnija,
  • vērtētājs sliecas rezultātu vērtēt saskaņā ar uzdevuma "ideju" nevis noteikumiem,
  • nevienam nav īsti skaidrs, KAS patiesībā notika!
  • Izsakiet savu viedokli! Ja jūs (bērni vai treneris) uzskatāt, ka uzdevums ir vērtēts šaubīgi vai nepilnīgi, jūs varat iegūt apšaubītos punktus.
  • Šis likums nav paredēts tam, lai vērtētāji būtu iecietīgi, bet gan tāpēc, lai vērtēšana būtu taisnīga arī tad, ja uzdevuma izpildi nevar novērtēt precīzi. Nepaļaujieties uz šo likumu uzdevuma izpildē!

3. Mainība — būvējot savu programmu, paturiet prātā, ka mūsu piegādātāji, sponsori un brīvprātīgie maksimāli cenšas, lai visi laukumi būtu pēc iespējas vienādi. Tomēr ir iespējamas dažādas atšķirības:

  • Atšķirības laukumu sienās, sienu savienojumos, skrūvēs, caurumos un līmlentēs.
  • Dažāds apgaismojums starp dažādiem galdiem un dažādās diennakts stundās.
  • Dažādi paklāja kūkumi, ko rada tā locījumi, līmējumi un gruži.
  • Esoša vai neesoša līmlente paklāja sānu malās.
  • Paša paklāja radītie kūkumi. Daudzās sacensībās nav iespējams savlaicīgi izklāt paklājus, lai tie izlīdzinātos. Dažādi paklāji var būt salocīti dažādi un tas jums ir jāņem vērā, risinot uzdevumu.
  • Jūs varat pielietot divus būvēšanas paņēmienus, lai mazinātu atkarību no šīm laukumu atšķirībām:
    • Izvarieties no stūrēšanas, kurā izmanto SLĪDĒŠANU pret paklāju vai sienu,
    • Pārklājiet gaismas sensorus ar aizsargiem pret apkārtējo gaismu.
  • Paredziet, ka laukuma malās pie sienām var būt piestiprināti gaismas avoti.
  • Uzdodiet jautājumus par konkrēto sacensību laukumu izskatu sacensību organizētājiem.

Informācija

5. Autoritāte/Prioritāte — par robota spēli jūs varat gūt informāciju vairākās vietās. Reizēm šī informācija var būt pretrunīga...

  • Informācijas avotu prioritāte ir sekojoša:
  1. = TEKOŠIE ROBOTU SPĒLES ATJAUNOJUMI,
  2. = Uzdevumi un laukuma iestatījumi,
  3. = Likumi.
  • Ja atrodat pretrunas tajā pašā lapā, pieņemat, ka pareizais ir vissaprātīgākais variants.
  • Ja divi dažādi skaidrojumi šķiet vienlīdzīgi, izmantojat to kurš ir izdevīgākais jūsu komandai.
  • Visās lapās attēli un video ir tikai kā vadlīnijas. Tie neattēlo visu informāciju un var būt maldinoši. Gadījumos, kad ir pretrunas starp tekstu un attēliem/video, tekstam ir priekšroka!

6. Atbalsts robotu spēlē

  • Pirmā vieta robotu spēles atbalsta meklēšanai ir Robotu spēles atjaunojumu lapa
  • Ja ar to nepietiek, varat vērsties tieši pie spēles dizaineriem/autoriem fllrobotgame@usfirst.org. Paredzamais atbildes laiks ir 0 — 3 darba dienas.
  • E-pastā lūdzu norādiet savu amatu FLL (dalībnieks, treneris, vecāks, spēļu vadītājs, tiesnesis, partneris).
  • Visātrākās un noderīgākās atbildes gūsiet uz jautājumiem, kuri ir veidoti īsos vienkāršos teikumos.
  • Sacensību tiesnešiem nav pienākums lasīt individuāli sūtītas atbildes.
  • Robotu sacensību atjaunojumus var sūtīt ne vēlāk kā līdz piektdienai, 3 pēcpusdienā pēc ASV Austrumu joslas laika.
  • Jūs nesaņemsiet padomus, kā risināt izvirzītos uzdevumus. (Tas ir jūsu pienākums.)
  • Lai jautātu par Lego produktiem, varat zvanīt ASV: 1-866-349-LEGO
  • Jautājumus forumā nelasa un uz tiem neatbild Lego spēļu atbalstītāji
  • UZMANĪBU! Forumā var apmainīties ar idejām un dalīties pieredzē ar citām komandām, bet tas nav oficiāls informācijas avots.

7. Tiesnešu sapulce — ja rodas kāds jautājums sacensību laikā, pēdējā iespēja jautāt ir "Tiesnešu sapulcē" pirms sacensību sākuma.

  • Galvenais tiesnesis kopā ar pārējiem tiesnešiem nosaka un atrisina jebkādas iespējamās atšķirības PIRMS sacensību sākuma...
  • Ja jūsu risinājums tiesnesī varētu radīt šaubas, jums par to ir jāziņo pirms sacensībām, lai mazinātu iespējamās domstarpības sacensību laikā.
  • Pēc tam, pametot galdu, jebkurš tiesneša lēmums ir galīgs.

Mača beigas/punktu skaitīšana

51. Punktu skaitīšanas process

Punktu skaitīšana mača beigās – Lielākā daļa no jūsu punktiem ir atkarīga no tā, kādā stāvoklī pēc mača paliek laukums.

  • Laukums ir pierādījums tam, par ko esat ieguvuši punktus. Kad mačs beidzas, LŪDZU NEKO NEAIZTIECIET UZ LAUKUMA. Tiesnešiem ir nepieciešams laiks, lai pierakstītu rezultātu lapā, kāds ir stāvoklis pēc mača uz laukuma un lai vienotos ar jums (bērniem), par ko ieskaitīt, vai neieskaitīt punktus.
  • Punktus nedod par to, ko robots ir paveicis mača laikā, bet tad izjaucis pirms mačs ir beidzies.
  • Punktus nedod un neatņem par to, kas ir noticis pēc mača beigu signāla atskanēšanas.
  • Ja jūs piekrītat rezultātiem, tad jūs parakstāt rezultātu lapu un rezultāts vairs netiek mainīts.
  • Ja jūs nepiekrītat rezultātiem, pasakiet pieklājīgi to tiesnešiem. Tiesneši var kļūdīties un ja viņi ir kļūdījušies, viņi to grib zināt.
  • Ja pēc īsas diskusijas tiesneši nav pārliecināti par rezultātu, galvenais tiesnesis pieņem galīgo lēmumu.
  • Punktu skaitīšana mača laikā – Dažreiz daļa no jūsu rezultāta ir jāpiefiksē mača laikā nevis mača beigās. PIEMĒRI:
    • Misija ir jāizpilda, izmantojot īpašu metodi. Bet ja jūs izmantojat citu metodi, tad tiek piefiksēts, ka ir mazāk punkti, nekā par  pareizo metodi. Lūdzu, nemēģiniet rādīt tiesnešiem video.
    • Ja robots noliek Modeli A tā, ka ir iegūti punkti, bet tajā pašā laikā izjauc Modeli B, tad par Modeli A punkti netiek ieskaitīti.
    • Ja robotam kaut kas ir jāšķērso mača laikā, tiesneši atzīmē, ka ir iegūti punkti, mača laikā, kad tas notiek.
  • Vienādi rezultāti  - Ja vairākas komandas ir ieguvušas vienādus rezultātus, tad ņem vērā otro un pēc tam trešo augstāko rezultātu. Retos gadījumos, ja rezultāti visos trīs mačos sakrīt, tad sacensību organizētāji pieņem lēmumu, kā rīkoties. Pastāv iespēja apbalvot vairākas komandas par konkrētas vietas ieguvi.
  • Nejauša robota noņemšana – Lūdzu, neejiet prom no sacensību galda  ar misijas modeļiem un nesiet tūlīt pat tos atpakaļ, ja esiet aiznesuši prom. Paldies.

SIF.pngeeagrants.pngOgresNovads.png


Created by Ieva Vītoliņa on 2014-10-04 17:59
Last modified by Ieva Vītoliņa on 2014-11-15 19:57
 
Xwiki Powered
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International