Kā veidot jaunu uzņēmumu
1. Izvēlieties atbilstošus līdzdibinātājus
Uzņēmuma dibinātāji ir tas pats, kas nekustamajam īpašumam atrašanās vieta. Jūs tam varat mainīt jebko, izņemot novietojumu. Jaunā uzņēmumā jūs varat viegli mainīt sākotnējo ideju, bet dibinātāju maiņa ir sarežģīta 2. Un uzņēmuma veiksme gandrīz vienmēr ir atkarīga no tā dibinātājiem.
2. Sāciet darbību uzreiz
Uzsākt reālu darbību ir kritiski ne tik daudz tāpēc, lai izlaistu savu produktu vai pakalpojumu tirgū, bet gan tāpēc, ka tikai pēc reālas darbu uzsākšanas, jūs patiešām saprotat, ko nepieciešams darīt. Darbības uzsākšana parāda jums, ko jūs patiesībā veidojat. Kamēr jūs to nezināt, jūs tikai velti tērējat laiku. Reālas darbības patiesā vērtība ir tā, ka jūs noskaidrojat savus klientus.
3. Ļaujiet idejai attīstīties
Šī ir agras darbības uzsākšanas otra puse. Izlaidiet savu produktu ātri un pakāpeniski to uzlabojiet. Ir milzīga kļūda uzskatīt, ka jaunais uzņēmums ir tikai brīnišķīgas idejas tehniskā realizācija. Patiesībā vairums spožo ideju dzimst, īstenojot citas idejas.
4. Saprotiet savus lietotājus
Jaunajā uzņēmumā ieņēmumus jūs varat iedomāties kā taisnstūri, kura viena mala ir lietotāju skaits, bet otra mala tas, cik nozīmīgi jūs esat uzlabojis viņu dzīvi 3. Taisnstūra otro malu kontrolēt ir jūsu spēkos, bet pirmās malas garums pieaugs atkarībā no tā, cik labi jūs tiksiet galā ar otro malu. Tāpat kā zinātnē, grūti ir nevis atrast atbildi, bet gan uzdot pareizo jautājumu — ieraudzīt to, kas jūsu lietotājiem pietrūkst. Jo labāk jūs viņus sapratīsiet, jo labāk jums izdosies ar to tikt galā. Tieši tāpēc jaunie uzņēmumi parasti rada to, kas ir nepieciešams to dibinātājiem.
5. Labāk, lai jūs mīl daži, nekā ir daudz vienaldzīgo
Ideāli būtu, ja jūs mīlētu daudzi, tomēr jūs nevarat paļauties, ka notiks tieši tā. Sākumā jums būs jāizvēlas: vai apmierināt dažu lietotāju visas vajadzības, vai visu lietotāju dažas vajadzības. Izvēlieties pirmo. Vēlāk vieglāk būs palielināt lietotāju skaitu, nevis viņu apmierinātību. Iespējams, ka daudz svarīgāk ir tas, ka sev melot ir grūtāk. Ja jūs domājat, ka esat izveidojuši lielisku produktu par 85%, kā jūs varat būt drošs, ka tie nav 70% vai tikai 10%? Savukārt lietotāju skaitu ir noteikt daudz vienkāršāk.
6. Piedāvājiet pārsteidzoši labu lietotāju atbalstu
Ar klientiem mēdz apieties slikti. Vairums kompāniju, ar kurām tie sadarbojas, ir (gandrīz) monopolisti, kas spēj iztikt ar neciešamu lietotāju atbalstu. Rezultātā arī jūsu priekšstats par to, kas ir labs atbalsts, ar šādu dzīves pieredzi ir diezgan samaitāts. Tāpēc centieties lietotāju atbalstu uzturēt ne tikai labu, bet pārsteidzoši labu. Darot citus laimīgus, centieties sevi pārspēt. Uzņēmuma sākotnējā attīstības stadijā atmaksājas veidot tādu atbalstu, kādu nevarēs pielietot vēlāk, kad tas būs izaudzis, jo īpašā apkalpošana ir veids, kā jums mācīties no jūsu klientiem.
7. Jūs panākat to, ko mērāt
To es iemācījos no Džo Krausa 4. Mērīšanai ir pārdabiska spēja uzlabot mērāmo lielumu. Ja vēlaties audzēt savu lietotāju skaitu, rakstiet to uz lielas lapas pie sienas. Jūs būsiet sajūsmināts, kad tas pieaugs un apbēdināts, kad tas samazināsies. Diezgan ātri jūs pamanīsiet, kas šim skaitlim liek pieaugt, un jūs turpināsiet to attīstīt. Secinājums: esiet uzmanīgs, izvēloties, ko mērīt.
8. Tērējiet maz
Es nevaru pietiekami uzsvērt to, cik svarīgi jaunu uzņēmumu izveidot pēc iespējas lētāk. Vairums jauno uzņēmumu cieš neveiksmi, pirms rada to, ko cilvēki vēlas. Un visizplatītākais neveiksmes cēlonis ir līdzekļu izsīkums. Līdz ar to, spēja tikt cauri "pa lēto", ir praktiski tas pats, kas attīstīties pakāpeniski 5. Vēl jo vairāk. Lētuma kults ļauj kompānijām justies jaunām tāpat kā kustības saglabā jaunus cilvēkus.
9. Nopelniet "vismaz makaroniem"
Nopelnīt "vismaz makaroniem" nozīmē to, ka jūsu uzņēmums spēj segt vismaz dibinātāju ikdienas izdevumus. Tas nav tik daudz biznesa paņēmienu izmēģināšana (lai gan var būt), cik daudz investīciju procesa uzlabošana. Tiklīdz jūs spējat nopelnīt "vismaz makaroniem", tas radikāli maina jūsu attiecības ar investoriem. Un tas lieliski palīdz arī pašapziņas celšanai.
10. Izvairieties no traucēkļiem
Nekas nenogalina vairāk jauno uzņēmumu kā pievēršanās kaut kam citam. Sliktākie traucēkļi ir saistīti ar naudu: ikdienas darbs, konsultēšana, ienesīgi blakus darbi. Jūs jaunajam uzņēmumam var būt ilgtermiņa potenciāls, bet jūs nepārtraukti pārtrauc jūsu ikdienas bizness, kas maksā jums šodien. Paradoksāli, bet naudas meklēšana arī ir šāda veida traucēklis, tāpēc centieties to maksimāli ierobežot.
11. Nezaudējiet iedvesmu
Lai arī ātrākais uzņēmuma nāves cēlonis ir līdzekļu izsīkšana, galvenais ir iedvesmas zaudēšana. Vai nu kompāniju vada muļķi (ko nevar labot ar padomiem) vai arī cilvēki ir gudri, bet zaudē iedvesmu. Lai izveidotu jaunu uzņēmumu, nepieciešama liela iedvesma. Tāpat kā, nesot lielu smagumu, jūs cenšaties nesaļimt ceļos, tāpat — nepārtraukti centieties nezaudēt savu sākotnējo iedvesmu.
12. Nepadodieties
Pat ja esat zaudējis iedvesmu, nepadodieties. Ja nepadosieties, jūs varat tikt pārsteidzoši tālu. Tas gan nav spēkā jebkurā jomā. Lai kā jūs censtos, visi nekad nekļūsiet par labiem matemātiķiem. Bet jauns uzņēmums nav tāds. Lai turpinātu attīstīt savu ideju, ar neatlaidību parasti pietiek.
13. Darījumi neizdodas visu laiku
Viena no vērtīgākajām mācībām, ko mēs guvām no Viaweb, bija nezaudēt cerības. Mums bija ap 20 darījumiem, kas dažādu iemeslu dēļ neizdevās. Apmēram pēc pirmajiem 10 pārtrauktajiem līgumiem mēs sākāt tos uzskatīt par fona procesu ko var ignorēt, tiklīdz tie beidzas. Ir ļoti riskanti balstīt savu pašapziņu uz to, cik līgumus esat noslēdzis un cik no tiem tiek pārtraukti. Jo mazāk jūsu pašnovērtējums būs atkarīgs no līgumiem, jo vairāk jums veiksies ar to slēgšanu.
Visus augšminētos ieteikums apkopojot vienā, iegūstam sekojošo:
Lai saprastu savus lietotājus, jāsāk pēc iespējas ātrāk. Attīstīt jūsu ideju nozīmē saprast jūsu lietotājus. Kad jūs to sapratīsiet, jūs spēsiet radīt kaut ko tādu, kas jūsu lietotājus padara patiesi laimīgus. Galvenais iemesls pārsteidzoši labam atbalstam ir tas, lai pēc iespējas labāk saprastu jūsu lietotājus. Un jūsu lietotāju izprašana jums palīdzēs saglabāt jūsu iedvesmu. Pat tad, ja apkārt viss juks un bruks, jums būs jūsu desmit lietotāji, kas jūs mīlēs un liks jums turpināt cīnīties.{{/footnote}}
Papildu informācija
Interesants aptauju apkopojums par to, kas ir patiesībā ir jauns uzņēmums angļu un krievu valodās.
- ^ Jauniem uzņēmumiem mūsu valstī nav pretimnākoša ne tikai nodokļu politika. Arī valsts un pašvaldību pasūtījumos vēl arvien figurē prasības uzņēmuma vecumam, darbības ilgumam nozarē un apgrozījumam, ko iztur tikai `vecie runči`.
- ^ Stingri ņemot, tas nav iespējams bez laika mašīnas.
- ^ Praksē tas vairāk atgādina nelīdzenu ķemmi.
- ^ Džo domā, ka pirmais to pateica viens no Hewlett Packard dibinātājiem, bet īsti neatceras kurš.
- ^ Tas būtu tieši tas pats, ja tirgus saglabātos nemainīgs. Tā kā tā nav, strādāt divreiz ātrāk ir labāk, nekā tērēt divreiz vairāk laika.
Created by Valdis Vītoliņš on 2010-07-07 14:36
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2021-04-13 14:26