Prev | Next |
1.1 Tāldarbs un informācijas sabiedrība
Agrāk birojos dokumenti bija bija pieejami tikai drukāti, telefoni – analogie un tikai dažos darba uzdevumos noteicošā loma bija informācijai. Mūsdienās informācijas un komunikāciju tehnoloģijas ir kļuvušas par neatņemamu mūsu ikdienas sastāvdaļu. Arvien vairāk cilvēku darbs ir saistīts ar informācijas radīšanu, izplatīšanu un tās apstrādi. Informācija ir kļuvusi par vienu no svarīgākajām lietām sabiedrībā un sadzīvē. Mēs esam kļuvuši par informācijas sabiedrību – tādu sabiedrību, kura ikdienā aktīvi izmanto informācijas tehnoloģiju sniegtās priekšrocības un mērķtiecīgi veicina to attīstību.
Informācijas sabiedrībā vietai, kur cilvēks fiziski atrodas ir arvien mazāka un mazāka nozīme. Darbiniekus, kuri strādā mājās var "sasniegt", izmantojot e-pastu, čatu, sociālos tīklus. Savukārt darbinieks viegli un droši, izmantojot virtuālo privāto tīklu, var piekļūt biroja serveriem. Agrāk vairums darbiniekiem bija grūti savus darba pienākumus veikt attālināti ārpus biroja. Šobrīd, izmantojot datoru ar platjoslas interneta pieslēgumu, mobilo telefonu ar interneta pieslēgumu, darbinieks savā mājas birojā var izpildīt tos pašus uzdevumus, ko birojā. Informācijas tehnoloģiju (IT) attīstība un to aizvien plašākā izmantošana darbavietā ir izraisījusi pārmaiņas attiecībā uz veidu, kādā cilvēki strādā. Mūsdienās arvien vairāk darbinieku var strādāt attālināti ārpus darba devēja telpām, izmantojot datortīklus un telekomunikācijas – šo parādību dēvē par "tāldarbu".
Prev | Next |