Prev
1. Kas ir tāldarbs un ko iegūst darbinieks un uzņēmums?
Next
1.2. Tāldarba definīcijas

1.1 Tāldarbs un informācijas sabiedrība

Agrāk birojos dokumenti bija bija pieejami tikai drukāti, telefoni – analogie un tikai dažos darba uzdevumos noteicošā loma bija informācijai. Mūsdienās informācijas un komunikāciju tehnoloģijas ir kļuvušas par neatņemamu mūsu ikdienas sastāvdaļu. Arvien vairāk cilvēku darbs ir saistīts ar informācijas radīšanu, izplatīšanu un tās apstrādi. Informācija ir kļuvusi par vienu no svarīgākajām lietām sabiedrībā un sadzīvē. Mēs esam kļuvuši par informācijas sabiedrību – tādu sabiedrību, kura ikdienā aktīvi izmanto informācijas tehnoloģiju sniegtās priekšrocības un mērķtiecīgi veicina to attīstību.

Informācijas sabiedrībā vietai, kur cilvēks fiziski atrodas ir arvien mazāka un mazāka nozīme. Darbiniekus, kuri strādā mājās var "sasniegt", izmantojot e-pastu, čatu, sociālos tīklus. Savukārt darbinieks viegli un droši, izmantojot virtuālo privāto tīklu, var piekļūt biroja serveriem. Agrāk vairums darbiniekiem bija grūti savus darba pienākumus veikt attālināti ārpus biroja. Šobrīd, izmantojot datoru ar platjoslas interneta pieslēgumu, mobilo telefonu ar interneta pieslēgumu, darbinieks savā mājas birojā var izpildīt tos pašus uzdevumus, ko birojā. Informācijas tehnoloģiju (IT) attīstība un to aizvien plašākā izmantošana darbavietā ir izraisījusi pārmaiņas attiecībā uz veidu, kādā cilvēki strādā. Mūsdienās arvien vairāk darbinieku var strādāt attālināti ārpus darba devēja telpām, izmantojot datortīklus un telekomunikācijas – šo parādību dēvē par "tāldarbu".

TEHNOLOĢIJAS MAINA UZSKATU ne tikai par to, KUR cilvēkam fiziski jāatrodas darba laikā, bet arī par to, KĀ cilvēkam JĀSTRĀDĀ!

Prev
1. Kas ir tāldarbs un ko iegūst darbinieks un uzņēmums?
Next
1.2. Tāldarba definīcijas

Created by Valdis Vītoliņš on 2012-04-21 06:06
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2016-04-02 14:09
 
Xwiki Powered
Creative Commons Attribution 3.0 Unported License