Informātikas teorija

1. lekcija: Programmēšanas pamati

  1. Valodu un rīku apskats.
  2. Programmēšanas valodas bērniem
  3. "Nopietnās" programmēšanas valodas
  4. Groovy programmēšanas valoda un rīki

Lekcijas ieraksts:

2. lekcija: Programmas darbības un loģika

  1. Mainīgie, mainīgo vērtība
  2. Darbības un izteiksmes
  3. Skaitītāji, Cikli, Zarošanās
  4. Ievade un izvade

Lekcijas ieraksts:

3. Lekcija: Programmēšana iesācējiem un mācību vide

  1. VmWare virtuālās mašīnas kā ērts un efektīvs mācību vides sagatavošanas veids
  2. Kturtle programmēšanas vide iesācējiem:
    • Kas ir programma, kam tā jāsaprot, kā tā jāraksta.
    • Kas ir mainīgais, mainīgo nosaukumu izvēle.
    • Kā strukturēt programmu "darbību iznešana pirms iekavām".
    • Daži vienkārši Kturtle komandu piemēri (reset, forward, turnleft, print, random).

Lekcijas ieraksts:

4. Lekcija: Programmēšana BASIC

  1. Basic-256 programmēšanas vide.
  2. 2D zīmēšana.
  3. Ievade-izvade darbības ar failiem.
  4. Skaņas programmēšana.

Potenciālās tēmas

Vispārīga teorija

  1. Algoritma jēdziens. Dažādi algoritmu modeļi un pieraksta veidi.
  2. Algoritmiski atrisināmi un algoritmiski neatrisināmi uzdevumi.
  3. Regulāras izteiksmes. Galīgi automāti. Steka automāti. 
  4. Tjūringa mašīna. Brainfuck programmēšanas valoda.
  5. Programmēšanas abstrakcijas līmeņi
  6. Javas virtuālā mašīna
  7. Bula izteiksmes

Groovy programmu piemēri

  1. Grafiskā saskarne
  2. Darbības ar failiem

Objektorientētā programmēšana

  1. Objekti, īpašības metodes
  2. Kas ir objekts, kas ir objekta īpašība, kas ir vērtība
  3. Objektu tipi
  4. Metodes, konstruktori
  5. Polimorfisms, mantošana.

Web programmēšana

  1. Web programmēšanas valodas
  2. PHP, Java Velocity un Groovy skripti
  3. Mashup programmēšana

Multivides programmēšana.

  1. SVG grafikas aprakstīšana, LilyPond mūzikas aprakstīšana.

Saites

Lekciju piemēri

Tags Lekcijas Apmācība
Created by Valdis Vītoliņš on 2008-09-08 16:09
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2021-05-09 16:04
 
Xwiki Powered
Creative Commons Attribution 3.0 Unported License