Informātikas teorija
1. lekcija: Programmēšanas pamati
- Valodu un rīku apskats.
- Programmēšanas valodas bērniem
- "Nopietnās" programmēšanas valodas
- Groovy programmēšanas valoda un rīki
Lekcijas ieraksts:
- NewInformatics01.ogg (Tikai skaņa.)
2. lekcija: Programmas darbības un loģika
- Mainīgie, mainīgo vērtība
- Darbības un izteiksmes
- Skaitītāji, Cikli, Zarošanās
- Ievade un izvade
Lekcijas ieraksts:
3. Lekcija: Programmēšana iesācējiem un mācību vide
- VmWare virtuālās mašīnas kā ērts un efektīvs mācību vides sagatavošanas veids
- Kturtle programmēšanas vide iesācējiem:
- Kas ir programma, kam tā jāsaprot, kā tā jāraksta.
- Kas ir mainīgais, mainīgo nosaukumu izvēle.
- Kā strukturēt programmu "darbību iznešana pirms iekavām".
- Daži vienkārši Kturtle komandu piemēri (reset, forward, turnleft, print, random).
Lekcijas ieraksts:
4. Lekcija: Programmēšana BASIC
- Basic-256 programmēšanas vide.
- 2D zīmēšana.
- Ievade-izvade darbības ar failiem.
- Skaņas programmēšana.
Potenciālās tēmas
Vispārīga teorija
- Algoritma jēdziens. Dažādi algoritmu modeļi un pieraksta veidi.
- Algoritmiski atrisināmi un algoritmiski neatrisināmi uzdevumi.
- Regulāras izteiksmes. Galīgi automāti. Steka automāti.
- Tjūringa mašīna. Brainfuck programmēšanas valoda.
- Programmēšanas abstrakcijas līmeņi
- Javas virtuālā mašīna
- Bula izteiksmes
Groovy programmu piemēri
- Grafiskā saskarne
- Darbības ar failiem
Objektorientētā programmēšana
- Objekti, īpašības metodes
- Kas ir objekts, kas ir objekta īpašība, kas ir vērtība
- Objektu tipi
- Metodes, konstruktori
- Polimorfisms, mantošana.
Web programmēšana
- Web programmēšanas valodas
- PHP, Java Velocity un Groovy skripti
- Mashup programmēšana
Multivides programmēšana.
Saites
Lekciju piemēri
Tags
Lekcijas
Apmācība
Created by Valdis Vītoliņš on 2008-09-08 16:09
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2021-05-09 16:04
Created by Valdis Vītoliņš on 2008-09-08 16:09
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2021-05-09 16:04