Prev
3.2. Kādas ir galvenās tāldarbinieku vadītāja prasmes?
Next
4. Normatīvie akti un tāldarbs

3.3. Efektīva tāldarba veiksmes faktori

Efektīva tāldarba veiksmes faktori ir

  • Darba vadītāji/devēji un darbinieki atbalsta tāldarba politiku uzņēmumā
  • Darba vadītāji/devēji un darbinieki savstarpēji vienojas par tāldarba noteikumiem, pārskata tos, ja nepieciešams, slēdz rakstisku vienošanos.
  • Darba vadītājiem/devējiem ir ērti pārraudzīt tāldarbiniekus. ja Jūs izjūtat neērtības vadot tāldarbiniekus, ziniet, ka neesat tāds vienīgais. Daudziem vadītājiem šķiet, ja darbinieks strādā attālināti, tad viņš ir ārpus kontroles sistēmas. Tomēr tā tas nav, Jūs varat iemācīties vadīt tāldarbiniekus līdzīgi kā birojā strādājošos. Tāldarnieka un Jūsu attiecības nedrīkst atšķirties no tām, kādas Jums ir ar citiem darbiniekiem: Jādod uzdevumi, jānorāda, kādi rezultāti tiek sagaidīti, darba progress tiek novērots, rezultāts novērtēts. Atšķirība ir tā, ka ar tāldarbinieku jūsu saskarsme parasti notiks elektroniski nevis klātienē.
  • Efektīva komunikācija starp vadītājiem/ darba devējiem, tāldarbiniekiem un citiem uzņēmuma darbiniekiem ir prioritāte. Tā kā ar tāldarbiniekiem vairs nevarēsiet nejauši saskrieties uzņēmuma gaitenī vai satikties pie kafijas automāta, Jums ir jābūt plānam, kā sazināsieties ar viņiem, izmantojot e-pastu, tālruni, video konferences vai klātienes tikšanās. Mēģiniet panākt, ka tāldarbinieks ir informēts arī par citu kolēģu aktivitātēm. Atcerieties, ka vienošanās par tāldarbu nav akmenī iecirsta. Tā ir laba ideja sākt ar izmēģinājuma periodu, pēc tam izdarīt secinājumus un ja nepieciešams, mainīt sadarbības nosacījumus.
  • Ir pieejamas atbilstošas tehnoloģijas, lai tāldarbinieks veiktu savus uzdevumus. Aprīkojuma veids ir atkarīgs no tāldarbinieka pienākumiem. Jums kopā ar tāldarbinieku jāvienojas, kādam tam jābūt, lai sasniegtu vēlamos darba rezultātus. Jūsu uzņēmuma tāldarba politika noteiks, kā jūs varat atbalstīt darbinieku ar mājas biroja iekārtošanu un kas ir jānodrošina pašam darbiniekam.
  • Darba vadītāji/ devēji regulāri pārliecinās, kā tāldarbs ietekmē citus darbiniekus uzņēmumā un klientus. Tāldarbs uzņēmumam ir efektīvs tikai tad, ja tas dod labumu uzņēmumam,tā klientiem, ne tika pašam tāldarba veicējam. Tāpēc svarīgi ir vienoties kā tāldarba veicējs komunicēs un sadarbosies ar klientiem un kolēģiem.
  • Izstrādājiet plānu, kas atbildēs uz tāldarbiniekam ienākošajiem zvaniem. Iespējams, ka zvanus var pāradresēt uz tāldarbinieka mājas biroju.
  • Izstrādājiet plānu par e-pastu saņemšanu un nosūtīšanu. Darbiniekam ir jānosūta un jāsaņem e-pasti, tieši tāpat kā esot birojā.
  • izstrādājiet plānu tele/video konferencēm. Tāldarbiniekam ir jāspēj piedalīties konferencēs no mājas biroja.
  • izstrādājiet plānu, kā tāldarbinieks varēs piekļūt dažādiem uzņēmuma sadarbības rīkiem un programmām, kopējiem resursiem. Tāldarbiniekam ir jāspēj pieteikties sistēmās, kas pieejamas uzņēmuma lokālajā tīklā.
  • Starp darba vadītājiem/ devējiem, tāldarbiniekiem un citiem uzņēmuma darbiniekiem ir savstarpēja uzticēšanās. Kā vadītājam Jūsu uzticēšanās darbiniekiem ir balstīta uz novērojumiem par darbinieku prasmēm, demonstrētām spējām strādāt efektīvi bez tiešas uzraudzības. Ja jums nav pārliecības par darbinieka piemērotību tāldarbam, jūs varat nepiekrist tam, ka darbinieks strādās tāldarbu. Šajā gadījumā Jums ir jāpamato darbiniekam atteikuma iemesls un jānorāda, kas būtu darāms. lai varētu strādāt tāldarbu.

3.4. Papildu resursi

Prev
3.2. Kādas ir galvenās tāldarbinieku vadītāja prasmes?
Next
4. Normatīvie akti un tāldarbs

Created by Valdis Vītoliņš on 2012-04-21 06:06
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2016-04-02 14:13
 
Xwiki Powered
Creative Commons Attribution 3.0 Unported License