If it is not explicitly told in following recipe, setting up services are described for Ubuntu 20.04 server, but applications are described for Xubuntu 20.04 workstation. If you use different Ubuntu version or Linux distribution, settings as well as content, names and places of configuration files may be different!
Got it.

17. Android lietotne

Pārskatiet prezentāciju Android

Uzdevumi

Nokraujiet failus

Nokraujiet Android Studio no vietnes https://developer.android.com/studio/ un atarhivējiet to.

Iestatiet savu Android tālruni

  1. Atveriet sadaļu Iestatījumi, pēc tam pieskarieties vienumam Par ierīci vai Par tālruni.
  2. Ritiniet uz leju un pēc tam septiņas reizes pieskarieties Būvējuma numurs
  3. Ja nepieciešams, ievadiet savu kombināciju, PIN vai paroli, lai iespējotu Izstrādātāja opciju izvēlni
  4. Atgriezieties pie Iestatījumi, atlasiet izvēlni Izstrādātāja opcijas
  5. Ritiniet uz leju Izstrādātāja opcijas un iespējojiet USB atkļūdošanu

Iestatiet IDE

  1. Uzstādiet Android atkļūdotāju:

    sudo apt-get install android-tools-adb

Iestatiet SDK un AVD

Lai varētu apkopot un palaist Android projektu, jums ir jābūt saderīgam:

  1. projekta iestatījumiem (kurai API versijai tas tiks apkopots (norādīts failā app/build.gradle),
  2. atbilstošām bibliotēkām priekš kompilatora un Android izpildlaika (SDK),
  3. fiziskā (t.i., jūsu tālrunis) un/vai virtuālā ierīce (AVD), kas atbalsta izvēlēto API versiju.

Iestatiet SDK

  1. Ja nepieciešams, aizveriet visus projektus un atveriet Welcome to Android Studio logu.
  2. Atlasiet Configure — SDK Manager.
  3. Noklikšķiniet uz Android 12.0 (R), 31,... un spiediet OK.
  4. Aizveriet SDK Manager logu.

Iestatiet AVD

  1. Ja nepieciešams, aizveriet visus projektus un atveriet Welcome to Android Studio logu.
  2. Atlasiet Configure — AVD Manager un noklikšķiniet uz + Create Virtual Device.
  3. Atlasiet Phone, 2,7" QVGA un spiediet Next.
  4. Atlasiet R 31, x86, Android 12 (Google API) un spiediet Next.
  5. Pārskatiet piedāvāto AVD nosaukumu (nosaukumā ir jānorāda API versija), piemēram, 2.7 QVGA API 31 un spiediet Finish.
  6. Aizveriet AVD Manager logu.

Ja nepieciešams, izveidojiet vienkāršu testa projektu

  1. Ja nepieciešams, aizveriet visus projektus un atveriet Welcome to Android Studio logu.
  2. Atlasiet Start new Android Studio project.
  3. Pārskatiet piedāvātos vārdus un spiediet Next.
  4. Atlasiet Phone and Tablet un izvēlieties API 31: Android 12 (R) un spiediet Next.
  5. Atlasiet Basic Activity un spiediet Next.
  6. Pārskatiet piedāvātos nosaukumus un spiediet Finish.

Ja nepieciešams, palaidiet vienkāršu testa projektu

  1. Ja nepieciešams, pārbaudiet, vai esat atvēris savu testa projektu.
  2. Atlasiet izvēlni Run — Run....
  3. Atlasiet MainActivity.
  4. Atlasiet 2.7 QVGA API 31 virtuālo mašīnu un spiediet OK.
  5. Pārbaudiet, vai lietojumprogramma darbojas pareizi (t.i., noklikšķinot uz aploksnes, tiek parādīta uznirstošā izvēlne).

Klonējiet un implementējiet prasīto projektu

  1. Noklonējiet git krātuvi:

    cd ~/AndroidStudioProjects
    git clone https://odo.lv/git/Android_Test Android
  2. Nomainiet iestatījumu failus:

    1. app/src/main/res/values/strings.xml faila izmaiņu rindā:

      ...
      <string name="app_name">XXXXXX</string>
      ...

      kur XXXXXX ir jūsu identifikators

    2. app/build.gradle faila izmaiņu rindā:

      ...
      applicationId "jtm.xxxxxxx"
      ...

      kur xxxxxxx ir jūsu projekta kods ar mazajiem burtiem (jo pēc vienošanās Java pakotnēs ir tikai mazie burti).

  3. Android Studio sākuma ekrānā atlasiet  Import project (Gradle, Eclipse ADT, etc.)

    Projekta importēšana, nevis tieša atvēršana, norit labāk, ja ir iestatījumu izmaiņas, ko izraisījusi jaunākā Android Studio versija.

    1. Atlasiet Android projekts un nospiediet OK.
    2. Pārbaudiet brīdinājumus un ieteiktos labojumus, ja projekts ir jāatjauno.
  4. Ieviesiet lietojumprogrammas klasi jtm.android.MainActivity.java, lai lietotājs varētu mainīt ekrāna fona krāsu, izmantojot slīdņus, kas attēlo RGB krāsas.
    1. Atlasiet izvēlni app — java — org.jtm — MainActivity,
    2. Ierakstiet savu kodu nepieciešamajās faila MainActivity.java daļās.
  5. Pārbaudiet, vai vienības pārbaudes ir sekmīgas:
    1. Atlasiet izvēlni app — java — jtm.android — JUnitTest — JUnit vienības testu pārbaudei,
    2. Atlasiet izvēlni app — java — jtm.android — AndroidTest — Android sistēmas (grafiskā saskarnes) pārbaudei
  6. Mainiet esošo attālā krātuves ierakstu vai pievienojiet jaunu attālās krātuves ierakstu  tools.odo.lv

Izveidojiet jaunu krātuvi un aizgrūdiet projektu

  1. Ja nepieciešams, pārskatiet uzdevumu 3.1 Git uzstādīšana un iestatīšana
  2. Uz tools.odo.lv sava lietotāja mapē izveidojiet mapi Android, un izveidojiet tajā pliku git krātuvi
  3. Izveidojiet jaunu, vai nomainiet esošo krātuves ierakstu uz ssh://XXXXXX@tools.odo.lv/home/students/XXXXXX/Android/, kur XXXXXX ir jūsu studenta identifikators
  4. Aizgrūdiet izmaiņu uz augšminēto krātuvi

Papildu informācija

  1. http://developer.android.com/reference/packages.html including:
  2. Change background color, by SeekBar
  3. https://developer.android.com/training/testing/fundamentals.html
  4. https://developer.android.com

  

Created by Valdis Vītoliņš on 2024-04-29 18:45
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2024-04-30 22:13
 
Xwiki Powered
Creative Commons Attribution 3.0 Unported License