Informātikas teorija

1. lekcija: Programmēšanas pamati

Ieraksts

Saturs

  1. Valodu un rīku apskats.
  2. Programmēšanas valodas bērniem
  3. Datu analīze un valoda R ar programmēšanu nesaistītiem cilvēkiem
  4. "Nopietnās" programmēšanas valodas
  5. Groovy programmēšanas valoda un rīki

2. lekcija: Groovy darbības un programmu loģika

Ieraksts

Saturs

  1. Mainīgie, mainīgo vērtība
  2. Darbības un izteiksmes
  3. Skaitītāji, Cikli, Zarošanās
  4. Ievade un izvade

Saites

Groovy programmu piemēri

  1. Grafiskā saskarne
  2. Darbības ar failiem

3. lekcija: Programmēšana iesācējiem un mācību vide

Ieraksts

Saturs

  1. VmWare virtuālās mašīnas kā ērts un efektīvs mācību vides sagatavošanas veids
  2. Kturtle programmēšanas vide iesācējiem:
    • Kas ir programma, kam tā jāsaprot, kā tā jāraksta.
    • Kas ir mainīgais, mainīgo nosaukumu izvēle.
    • Kā strukturēt programmu "darbību iznešana pirms iekavām".
    • Daži vienkārši Kturtle komandu piemēri (reset, forward, turnleft, print, random).

Skatīt arī Kturtle

4. lekcija: Kturtle un BASIC-256

Ieraksts

Saturs

  1. Kturtle latviskotās komandas un dokumentācija.
  2. Rekursija.
  3. Basic-256 programmēšanas vide.
    • Skaņas programmēšana.
    • Pāreja no nošu raksta uz frekvenču tabulu.
    • Dažas cilvēka dzirdes īpatnības.

Saites

5. lekcija: Ubuntu saskarnes latviskošana

Ieraksts

Saturs

  • Saskarnes latviskošana,
  • Reģistrācija un darbošanās launchpad.net sistēmā
  • Ubuntu modifikācijas un jauninājumu ieviešanas dzīves cikla apraksts
  • Tiešsaistes vārdnīcas.

Saites

6. lekcija: Stundu tēmu lapu izveide Xwiki satura pārvaldības sistēmā

Ieraksts

Saturs

  • Xwiki satura pārvaldības sistēmas lietošana
    • reģistrēšanās, ierakstu rediģēšana.
    • Xwiki teksta noformējuma sintakse.
    • Jaunu lapu pievienošana, pārsaukšana, dzēšana.
    • odo.lv Xwiki vietnes lietošana publiski pieejamu mācību materiālu izveidē.

7. lekcija: Ieskats Web programmēšanā

Ieraksts

Saturs

  • Web servera darbināšana, izmantojot virtuālo mašīnu.
  • Dinamiska web lapu izveide, PHP un Velocity programmēšanas valodas.
  • Kursa noslēguma apskats:
    • programēšanas valdas, vides un virtuālās mašīnas.

Potenciālās tēmas

Basic-256 lietotāja dokumentācijas izstrāde

  • BASIC-256
    • 2D zīmēšana.
    • Ievade-izvade darbības ar failiem.
    • datu saņemšana no lietotāja

Vispārīga teorija

  1. Algoritma jēdziens. Dažādi algoritmu modeļi un pieraksta veidi.
  2. Algoritmiski atrisināmi un algoritmiski neatrisināmi uzdevumi.
  3. Regulāras izteiksmes. Galīgi automāti. Steka automāti.
  4. Tjūringa mašīna. Brainfuck programmēšanas valoda.
  5. Programmēšanas abstrakcijas līmeņi
  6. Javas virtuālā mašīna
  7. Bula izteiksmes

Objektorientētā programmēšana

  1. Objekti, īpašības metodes
  2. Kas ir objekts, kas ir objekta īpašība, kas ir vērtība
  3. Objektu tipi
  4. Metodes, konstruktori
  5. Polimorfisms, mantošana.

Web programmēšana

  1. Web programmēšanas valodas
  2. PHP, Java Velocity un Groovy skripti
  3. Mashup programmēšana

Multivides programmēšana

  1. SVG grafikas aprakstīšana, LilyPond mūzikas aprakstīšana.

Saites

Lekciju piemēri

Tags Lekcijas Apmācība
Created by Valdis Vītoliņš on 2008-09-08 16:09
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2021-05-10 12:52
 
Xwiki Powered
Creative Commons Attribution 3.0 Unported License