Informātikas teorija
1. lekcija: Programmēšanas pamati
Ieraksts
Saturs
- Valodu un rīku apskats.
- Programmēšanas valodas bērniem
- Datu analīze un valoda R ar programmēšanu nesaistītiem cilvēkiem
- "Nopietnās" programmēšanas valodas
- Groovy programmēšanas valoda un rīki
2. lekcija: Groovy darbības un programmu loģika
Ieraksts
Saturs
- Mainīgie, mainīgo vērtība
- Darbības un izteiksmes
- Skaitītāji, Cikli, Zarošanās
- Ievade un izvade
Saites
Groovy programmu piemēri
- Grafiskā saskarne
- Darbības ar failiem
3. lekcija: Programmēšana iesācējiem un mācību vide
Ieraksts
Saturs
- VmWare virtuālās mašīnas kā ērts un efektīvs mācību vides sagatavošanas veids
- Kturtle programmēšanas vide iesācējiem:
- Kas ir programma, kam tā jāsaprot, kā tā jāraksta.
- Kas ir mainīgais, mainīgo nosaukumu izvēle.
- Kā strukturēt programmu "darbību iznešana pirms iekavām".
- Daži vienkārši Kturtle komandu piemēri (reset, forward, turnleft, print, random).
Skatīt arī Kturtle
4. lekcija: Kturtle un BASIC-256
Ieraksts
Saturs
- Kturtle latviskotās komandas un dokumentācija.
- Skatīt Kturtle
- Rekursija.
- Basic-256 programmēšanas vide.
- Skaņas programmēšana.
- Pāreja no nošu raksta uz frekvenču tabulu.
- Dažas cilvēka dzirdes īpatnības.
Saites
5. lekcija: Ubuntu saskarnes latviskošana
Ieraksts
Saturs
- Saskarnes latviskošana,
- Reģistrācija un darbošanās launchpad.net sistēmā
- Ubuntu modifikācijas un jauninājumu ieviešanas dzīves cikla apraksts
- Tiešsaistes vārdnīcas.
Saites
- http://launchpad.net
- https://translations.launchpad.net/ubuntu/hardy/+source/kdeedu/+pots/kturtle/lv/+translate
- https://launchpad.net/~ubuntu-l10n-lv
- Tiešsaistes vārdnīcas
6. lekcija: Stundu tēmu lapu izveide Xwiki satura pārvaldības sistēmā
Ieraksts
Saturs
- Xwiki satura pārvaldības sistēmas lietošana
- reģistrēšanās, ierakstu rediģēšana.
- Xwiki teksta noformējuma sintakse.
- Jaunu lapu pievienošana, pārsaukšana, dzēšana.
- odo.lv Xwiki vietnes lietošana publiski pieejamu mācību materiālu izveidē.
7. lekcija: Ieskats Web programmēšanā
Ieraksts
Saturs
- Web servera darbināšana, izmantojot virtuālo mašīnu.
- Dinamiska web lapu izveide, PHP un Velocity programmēšanas valodas.
- Kursa noslēguma apskats:
- programēšanas valdas, vides un virtuālās mašīnas.
Potenciālās tēmas
Basic-256 lietotāja dokumentācijas izstrāde
- BASIC-256
- 2D zīmēšana.
- Ievade-izvade darbības ar failiem.
- datu saņemšana no lietotāja
Vispārīga teorija
- Algoritma jēdziens. Dažādi algoritmu modeļi un pieraksta veidi.
- Algoritmiski atrisināmi un algoritmiski neatrisināmi uzdevumi.
- Regulāras izteiksmes. Galīgi automāti. Steka automāti.
- Tjūringa mašīna. Brainfuck programmēšanas valoda.
- Programmēšanas abstrakcijas līmeņi
- Javas virtuālā mašīna
- Bula izteiksmes
Objektorientētā programmēšana
- Objekti, īpašības metodes
- Kas ir objekts, kas ir objekta īpašība, kas ir vērtība
- Objektu tipi
- Metodes, konstruktori
- Polimorfisms, mantošana.
Web programmēšana
- Web programmēšanas valodas
- PHP, Java Velocity un Groovy skripti
- Mashup programmēšana
Multivides programmēšana
Saites
Lekciju piemēri
- COMP1007 Principles of Programming
- Foundations of Computer Programming
Tags
Lekcijas
Apmācība
Created by Valdis Vītoliņš on 2008-09-08 16:09
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2021-05-10 12:52
Created by Valdis Vītoliņš on 2008-09-08 16:09
Last modified by Valdis Vītoliņš on 2021-05-10 12:52